Serwus,
zgodnie z obietnicą poniżej znajdziesz notatki ze Szkolenia Rahima Blaka, które odbyło się w Zachodniopomorskiej Szkole Biznesu 26 czerwca 2018 roku. Na szkoleniu byłem do 15:00, więc notatki są z godzin 10:00 – 15:00, ale zapoznajcie się również z zapiskami Kacpra Skoczylasa (link na dole wpisu).
Moje krótkie podsumowanie
Pozytywne zaskoczenie. Nie miałem okazji być na wielogodzinnym szkoleniu z Rahimem do tej pory. Spodziewałem się dużo show, a dużo mniej merytoryki. Dostałem sporą dawkę wiedzy (zobaczycie w notatkach), warsztat Rahima mocno na plus. Widać to obycie ze sceną, luz, żart, flow. Jest bardzo ok!
Podoba mi się to, że mówi wprost: nie mam wyłączności na rację, mogę się mylić, musicie sprawdzać u siebie :)
W przypadku I <3 marketing mamy 90% show, 10% merytoryki (tak to odbieram), tutaj były proporcje zachowane, mocno na +.
Czy polecę szkolenie Rahima dalej? To zależy. Kto na jakim etapie rozwoju jest, czego oczekuje od szkolenia, jakie ma już doświadczenie. Są tańsze/droższe szkolenia, ale na pewno warto rozważyć spotkanie z Rahimem.
WARSZTAT
✅ Rahim wita się z każdym na początku, daje wizytówki (imho słabe, bo nie daje się wizytówki przy 1 kontakcie (lepiej dawać coś wartościowego w formie wizytówki, a kontakt na papierku przy okazji. Np. niezbędnik social media ninja 2018)
✅ Nie ma przerw dla prowadzącego – cały czas można z nim rozmawiać, konsultować różne rzeczy
✅ Witanie się z każdym, nawet jak się spóźnia (Rahim biegł przez całą salę). Szanuję to.
✅ Na szkoleniu jest show, widać, że go to jara, ma z tego mega fun. O to chodzi!
MERYTORYKA
ZASIĘG
✅ Na YT mamy timeline, warto z niego korzystać, ludzie #czytajo
✅ Jedynym sposobem na załapanie flow na Twitterze jest komentowanie wydarzeń real time (imho nie jedynym, ale ok)
✅ Treść od formy odróżnia coś bardzo ważnego: zasięg.
✅ Cel Facebooka: making sure the time we spend on Facebook is time well spent (valuable)
✅ 5000 czynników, które wpływają na zasięg wpisu (i robi się tego jeszcze więcej)
✅ ile postów dziennie na FB? W obecnym systemie Edge Rank nie da się zmęczyć fanów, generalnie im częściej, tym lepiej – pod warunkiem, że dostarczamy sensowny content.
✅ W marketingu trzeba być konsekwentnym – ale algorytmy czuwaja, by uzytkownik nie zobaczył 5 razy tego samego postu produktu Olej Kujawski
✅ Zara – o północy puszczają wpis z promocją, ludzie czekają, „ZARA ZAPIERDALA” – 11 wpisów na FB dziennie!, .
✅ Washington post – pobili rekord – 110 wpisów dziennie
✅ Im częściej coś widzimy, tym pewniej się z tym czujemy (przy zakupie)
✅ Teksty we wpisach / filmy krótkie czy długie? – interesujące mogą być długie, dlaczego nie, poza tym to pole do recyclingu contentu – można korzystać z niego wielu miejscach, w różnych formach i różnych długościach.
✅ Im więcej użytkownik spędza z daną marką czasu, tym lepiej.
TREŚĆ / FORMA
✅ Największe zasiegi maja live, które nie działają (z przymrużeniem oka to). 100 osób nagle pisze, że nie słychać i coś nie tak jest z głosem.
✅ Gradacja —> najbardziej zasięgowe – live, video, zdjęcia, grafiki, teksty – najmniej zasięgowe
✅ 3 x waga – ciężar interakcji, ciężar osoby lubiącej, ciężar posta (udostępnienia generują 80% zasięgów)
✅ Facebook będzie promował więcej treści z danej okolicy (Info ode mnie: warto sprawdzić dla przykładu Google Neighbourhood)
✅ Facebook dobiera treści na podstawie zainteresowań wynikających z Twoich postów itp. (wpisy organiczne) – dla znajomych (analiza treści, słów jakich używasz)
✅ Story bumping – czyli jakość, a nie tylko nowość. Nie musisz być pierszy.
✅ Nie wrzucaj treści, kiedy masz czas, tylko kiedy czas maja Twoi użytkownicy!
✅ Na fanpage się wchodzi – wielu social media masterów, mówi, że nie
✅ Planowanie postów nie ucina zasięgów
✅ Tylko z ustawieniami „publiczne” można zbudować zasięg. Nie korzystajcie z „tylko dla znajomych”
✅ Oznaczamy ludzi, oznaczamy miejsca
✅ Na Facebooku albo jedno zdjęcie albo album
✅ Przy publikacji filmów – pełna prezka na Youtube, a zajawka na FB
✅ Live’y i wydarzenia są contentogenne (można wiele eksploatować)
✅ Tworzymy posty w oparciu o 5 filarów komunikacyjnych (5 obszarów wokół, których chcemy prowadzić komunikację na FB).
BIZNES / STRATEGIA
✅ Warto rozliczać się od efektu – prawdziwy performance marketing
✅ Trzeba być ninja, myśleć nieszablonowo, potrafić działać w niedzielę o 23:00
CIEKAWE TEKSTY
✅ Nie używam Internetu w sobotę/niedziele. Mam rodzinę, dzieci, żonę – jestem normalny.
✅ Tworzymy posty, nie konsumujemy (nie jaramy się lajkami)
RESOURCES
✅ newsroom.fb.com – warto czerpać informacje
✅ Ciekawa książka – Buntownicy – Adam Grant – książka „jakość idzie z ilością”
✅ Ciekawa książka 2 – Prawa marketingu 1992 rok
✅ Kacper Skoczylas skrupulatnie notował – jego notatki tutaj
#szczecinprasowka
Jeśli masz ochotę, to zapisz się na szczecińską prasówką, która wraca za 11 dni. Raz w tygodniu na Twojego maila będę wysyłał selekcję najważniejszych informacji ze Szczecina, ciekawe miejsca, esensja tego, co najważniejsze. Będą również extrasy tylko dla subskrybentów.
Krótka instrukcja:
1. Wchodzisz, podajesz mail.
2. Na skrzynce potwierdzasz subskrypcję.
3. Cieszysz się #szczecinprasowka co tydzień