Kiedy 14 tygodni temu drogowcy z Mostostalu i spółek podwykonawczych zaczynali remont – niejeden szczecinianin pukał się w głowę na wieść że już za 14 tygodni będzie można tędy przejechać. Wszystko dzięki ostatnim przedłużanym bez końca inwestycjom miejskim takim jak budowa kładek dla pieszych w ciągu ulicy Gdańskiej czy alei kwiatowej od pl. Żołnierza do pl. Hołdu Pruskiego.
Niezrażeni tymi komentarzami budowlańcy zabrali się ostro do pracy, w szczytowym momencie pracowało tu na raz nawet powyżej 150 osób. W tym czasie wymienionych zostało ponad 1,5 km torów tramwajowych, krawężniki, podbudowa skrzyżowania, nawierzchnia bitumiczna.
Nowością jest możliwość skrętu tramwaju jadącego od Lasu Arkońskiego w kierunku Krzywoustego i na odwrót. Dzięki temu od września miasto reaktywuje linię tramwajową nr 10, co prawda nie będzie ona jeździć tą samą trasą co przed zawieszeniem, ale wpasuje się w istniejący układ komunikacyjny.
W poniedziałek, 31 lipca na briefingu zorganizowanym na Bramie Portowej prezydent Piotr Krzystek zapowiedział dalsze inwestycje tramwajowe, m.in. przebudowę przystanków przy Moście Długim, tak aby i tam autobusy miały wspólne przystanki z tramwajami i aby do góry jechały wraz z nimi wspólnym pasem ruchu.
Do remontu pozostał także odcinek od mostu Portowego aż do pętli Basen Górniczy, to w 2013 i 20124 roku.