Marketing internetowy to branża, w której nie istnieją ograniczenia. Kreatywność i odpowiednia twarz reklamująca dany produkt to już w zasadzie gwarancja sukcesu. Niemniej, aby faktycznie zwiększyć skuteczność reklamy, niezbędny jest wybór właściwego influencera. W tym zakresie rozróżniamy mikro-, nano- i megainfluencerów. Czym się charakteryzują i którego najbardziej warto zaprosić do tworzenia kampanii marketingowej?
Nanoinfluencer
Zasięgi tej kategorii influencerów na ogół nie przekraczają tysiąca obserwatorów.
Można założyć, że do nanoinfluencerów zalicza się lwia część internautów, którzy publikują wpisy i zdjęcia na swoich prywatnych tablicach, na przykład na Facebooku czy Instagramie. Zwykle takie profile obserwowane są przez bliskich znajomych lub osoby o podobnych poglądach i zainteresowaniach. Jednak zdarzają się również i większe profile, których autorzy tworzą treści bardziej nakierowane na osiąganie zysków.
Ogromnym plusem nanoinfluencerów jest zazwyczaj poruszanie się w jednej jasno sprecyzowanej niszy. Specjalistyczne tematy przyciągają odbiorców wyspecjalizowanych w tych dziedzinach. Zwykle blogi takich influencerów obfitują w unikalne treści i nie są przesycone reklamami. Jeżeli jakaś reklama, nazywana mniej bezpośrednio „współpracą” pojawi się u nanoinfluencera, najczęściej odbywa się na zasadach barteru: zarobkiem jest otrzymany produkt, więc jedynym kosztem reklamodawcy tak naprawdę jest tylko reklamowany produkt.
Mikroinfluencer
Mikroinfluencerzy mogą zyskiwać zasięgi rzędu nawet stu tysięcy obserwatorów – a zatem liczba ta wykracza znacząco poza bliskich, a nawet nieco dalszych znajomych. Zazwyczaj mikroinfluencerzy również są wyspecjalizowani w określonej dziedzinie, dlatego przekazywane przez nich treści docierają zwłaszcza do osób zainteresowanych tą tematyką. Jednak z uwagi na nieco większe zasięgi są w stanie zbudować silną społeczność i stopniowo ją rozszerzać. Mają swoje pasje i realizują je, ale na tym etapie zdążyli poznać mechanizm działania social mediów do tego stopnia, by móc zarabiać dzięki swoim zainteresowaniom.
Megainfluencer
W tej grupie znajdują się influencerzy o naprawdę wysokich zasięgach. Liczba obserwatorów mieści się w szerokim zakresie: od stu tysięcy do nawet miliona osób. W przypadku tego typu influencerów bytowanie w social media czy na YouTube najczęściej stanowi jedyne źródło utrzymania. Megainfluencerzy mają zorganizowany plan publikowania treści, ponadto są one spójne i najczęściej występują w określonych porach – tak, by odbiorca mógł oswoić się z porami publikacji i niemal rytualnie oczekiwać jej w danym dniu i o danej godzinie. Taki influencer jest dobrym wyznacznikiem trendów i dzięki temu wykonywane przez niego reklamy już pozwalają osiągać wymierne zyski.
Fabryka, która produkuje marketing
Fabryka Marketingu zaprojektuje kampanię, której podstawą będzie Influencer Marketing. Dotrzesz do wybranego grona odbiorców i zwiększysz zasięgi social mediów, co pozwoli Ci na lepszą sprzedaż oferowanej usługi czy produktu. Nie czekaj i skontaktuj się z nami już dziś – gwarantujemy pełne doradztwo i dopasowanie projektu do Twoich indywidualnych potrzeb.