Możliwość zapisania się do newslettera oferuje obecnie niemal każdy portal, blog czy sklep internetowy. Jak jednak tworzyć e-mail marketing skutecznie, tak aby uzyskiwać wysoką konwersję? Oto kilka wskazówek.
Pytaj o zgodę
To podstawa skutecznego mailingu, który zalicza się do tzw. permission marketingu, czyli marketingu za pozwoleniem. Odbiorca powinien wyrazić zgodę na otrzymywanie wiadomości poprzez dobrowolne udostępnienie swojego adresu, a także mieć możliwość prostej rezygnacji z subskrypcji w dowolnym momencie. W przeciwnym razie niechciane wiadomości zostaną po prostu oznaczone jako spam.
Segmentuj i personalizuj
Jeśli chcesz być skuteczny, nie traktuj zgromadzonej bazy adresów jako całości. Podziel odbiorców na grupy w zależności od najważniejszych z punktu widzenia marketingu cech, a następnie odpowiednio różnicuj kierowane do nich komunikaty. Umożliwią Ci to nowoczesne narzędzia marketing automation, o których więcej przeczytasz w artykule: https://push-ad.com/blog/marketing-automation-co-to-jest/.
Pisz zwięźle, ale treściwie
Istnieją analizy, które pokazują, że najwyższym OR (współczynnik otwieralności, ang. open ratio) odznaczają się te wiadomości, których temat zawiera od jednego do trzech słów. Z kolei jeśli chodzi o treść, to okazuje się, że odbiorcy poświęcają jej zwykle mniej niż 10 sekund. Jeśli w tym czasie nie zdobędziesz ich uwagi, nie dojdzie do konwersji. Dlatego ogranicz się do najważniejszych informacji, zaprezentowanych w atrakcyjny sposób. I nie zapomnij o konkretnym CTA!
Dopracuj landing page
Udało się. Twój odbiorca otwiera wiadomość i zapoznaje się z jej treścią, klika w odnośnik z CTA i… no właśnie. Wszystko to na nic się nie zda, jeśli strona docelowa, na którą trafi, będzie niespójna z otrzymanym w e-mailu komunikatem, nieatrakcyjna lub po prostu nie będzie działać. Dlatego jeśli chcesz stworzyć skuteczną kampanię e-mail marketingową, koniecznie poświęć sporo uwagi elementowi, jakim jest landing page.
Na koniec zaś nie zapominaj o monitorowaniu prowadzonej kampanii, analizowaniu wyników i wprowadzaniu adekwatnych optymalizacji! Warto też wiedzieć, że ciekawym uzupełnieniem mailingu może być inna forma direct marketing – powiadomienia push. Więcej informacji na ich temat znajdziesz na stronie: https://push-ad.com/.